Skolpolitik

Ok så nu är jag en av dem som inte klarar av gymnasiet. Är väl inte stereotypen - nån som har svårt i skolan, trassligt hemma, festar mycket, inte är intresserad av att lära sig något - men jag tror att mååånga av de som inte orkar är som jag.Tar skolan på lite för stort allvar, är perfektionister, lätt hysteriska, har lätt att lära o.s.v. 
 
Det jobbiga är att det gick ju bra! Tog mig igenom sommaren med NOLL skärsår, inga djupa depressioner som varade mer än några dagar, helt ok ätande (ok hetsåt en del men bättre allt än inget). Hade saker på gång nu också, har orkat träffa kompisar lite mer, kan hålla mig flytande, hittar på saker på helgerna, går på GU-möten, VILL GÖRA SAKER! Och så börjar jag skolan igen. Har inte ens hunnit få betygsstress än! Inte råkat ut för inställda tåg eller nätter med 5 timmars sömn. Och jag pallar ändå inte. 
 
Vi har pratat lite om att försöka läsa en kurs i taget och jag tror att jag skulla klara det men jag trodde ju att jag skulle klara det här med så idk. Vet inte ens om det går, regeringen tycker ju uppenbarligen att det är bättre att inte gå gymnasiet alls än att göra det på sitt eget sätt. Känns som att jag är tillbaka där jag började igen så det är väl bara att börja om.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vännen <3 Du kommer lösa det på nåt sätt, kan du inte såhär plugga på distans hemifrån?

2012-09-18 @ 06:39:11
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se
Postat av: sofia

det kommer fixa sig, för det gör det alltid!! Puss finis.

2012-09-18 @ 11:11:53
Postat av: madde

som ammanda skrev, kan du inte hoppa på en distans grej? så slipper du åka till skolan och få massa inställda tåg osv. Plugga på ditt sätt! Men du kommer grejja det! Säg till om du behöver hjälp med något eller att du bara vill träffas! STOR KRAM PÅ DIG! <33

2012-09-18 @ 13:38:53
URL: http://diddilen.blogg.se
Postat av: Elin

sv: Tack hörrni! <3 Det beetyder jättemycket att ni tror på mig :) Hur som helst har jag lite idéer, kanske inte att plugga på distans, så vå får väl se hur det går!

2012-09-19 @ 00:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0