Pleasantville

Welcome to Pleasantville
Den här filmen har allt jag älskar, dels detaljerna (musiken, kläderna, färgerna, skådisarna) men det som gör att jag typ äter upp en film med ögonen - kontroversialitet, förändring, revolter, FRIHET! Jag såg lite av filmen när jag var yngre men jag tyckte inte om den då, har för mig att jag såg typ 10 minuter av en svartvit scen så det är inte så kontigt. Hur som helst så övertalade mamma mig att se den, hon trodde att jag skulle gilla den p.g.a. värderinga. Damn straight! Alltså - frihet, femtiotal, fantastisk.
de som jobbar mot förändring (förbättring!) är alltid de som passar in i mallen som finns, typ varför skulle överklassen jobba för att lägre klasser fick fler pengar om det ledda till att de själva fick mindre
När jag var yngre såg jag lite av Välkommen till Pleasantville men jag tyckte inte om den då, har för mig att jag såg typ 10 minuter av en svartvit scen så det är inte så kontigt. Hur som helst så övertalade mamma mig att se den, hon trodde att jag skulle gilla den p.g.a. värderingarna. Damn straight!

Den här filmen har allt jag älskar, dels detaljerna (musiken, kläderna, färgerna, skådespelandet) men det som gör att jag typ äter upp en film med ögonen - kontroversialitet, förändring, revolter, FRIHET! Stämningen är det viktigaste när jag tittar på film. Alltså - frihet, femtiotal, fantastisk. Bäst filmen jag sett sen The Boondock Saints.

Kommentarer
Postat av: madeleine

Det lät precis som en Elin film :D kram på dig!

2012-01-19 @ 08:17:43
URL: http://diddilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0