Niceville

Har haft tur i film senaste veckan, idag såg jag The Help och den var också sjukt bra! Jag har läst många böcker och sett många filmer som utspelar sig på 50/60-talet i USA och handlar om svarta kvinnor och de flesta suger. Det är ett väldigt viktigt ämne och det är bra att man pratar mycket om det, men tbh är det mesta väldigt tråkigt (troligtvis för att det är ganska gamla böcker och filmer).

Det här är en modern film så man kan inte anta att den är 100% korrekt (speciellt inte när det kommer till språk och sånt) men jag tycker att den visar rasismen på ett väldigt tydligt sätt utan att man blir uttråkad. Det är viktigt för att få yngre människor att intressera sig för det här, gamla filmer i all sin ära men man tröttnar lätt.

Älskar den här filmen, det bästa jag vet är folk som slåss för det de tror på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0