Big Fish Games

Okej, min typ allra sämsta hobby är en timme-spel. På bigfish.com kan man ladda ner spel som är gratis i 1 h, om man vill spela längre kostar det pengar. Egentligen är det lite värdelöst för det slutar precis när det börjar bli roligt men jag tycker att det är lagom krävande. Här är mina favoritspel:

Little Folk Of Faery. VÄRLDENS. BÄSTA. SPEL. Alltså... kanske inte... Men typ! Jag vet inte varför men det här är mitt liiiv. Det är lite halvskum story, typ man är i en slags by med magiska varelser och de måste bygga upp byn igen, eftersom den har varit typ dålig. Eh. Det här är ett sånt spel som fortsätter efter att man stängt av. Okej men seriöst, gulligt, lagom svårt, asfin miljö och myyysigt.

My Tribe. Finns många versioner av det här och alla är lika bra. Grejen är att jag brukar tröttna efter ett tag så jag har aldrig löst några mysterier eller något. Spelet går ut på att man ska bygga upp ett liv för några skeppsbrutna (eller liknande) på en obebodd ö. Man lär dem olika färdigheter och så finns det mysterier att lösa och saker att forska fram. Också ett spel som forstätter när man stängt av.

Deadtime Stories. OCKSÅ VÄRLDENS BÄSTA SPEL! Bra story, lagom svårt, spännande, fint, awesome - jag vill ha meeer!!!

Robin's Quest: A Legend Born. Som alla vet är Robin Hood en tjej. I det här spelet ska hon hjälpa invånarna omkring Sherwoodskogen med olika quests. Historien är bra för den är lätt att förstå men ändå inte förutsägbar, och det är ovanligt bland Bigfish-spel kan jag säga (speciellt det där med att förstå.......). Det bästa med spelet är att det är precis LAGOM svårt. Man klickar inte bara runt på måfå och klarar det på fem minuter men det är inte heller så att NOTHING MAKES SENSE. Man kan lösa det mesta med logik. Det är också fin miljö och fin musik.

Iron Roses. Helt enkelt bara för att det är så likt Rosemond Valley.

Westward. Jag erkänner, jag är Westward-fangirl. Det är väl egentligen inte så bra (speciellt grafiken -.-) men jag har ändå fastnat. Det utspelar sig i vilda western och tanken är väl att man ska hjälpa spelets "Hero" att bygga upp ett samhälle. Alla versioner av Westward är värda, men första är ändå bäst.

Love & Death: Bitten. Vampyrspel! Jag gillar Bigfish-vampyrer också, de är oftast grymma. Det här var lagom svårt, spännande, mysigt och bra. Kör hårt!


Kommentarer
Postat av: Jossan

SV: Jag fick: presentkort på navel piercing, klocka, pengar, presentkort på H&M, halsduk, smyckeskrin, läppglans, kudde å lite till :D va fick dudå? :P

2010-12-26 @ 23:57:24
URL: http://crystallight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0