Elektricitet

Jag lånade ju massa böcker av mamma igår så nu tänkte jag skriva lite om dom:

Pepparkakshuset - Carin Gerhardsen, En deckare som utspelar sig delvis i Katrineholm.
Bokhandlaren i Kabul - Åsne Selerstad, Nån journalist som är i Afghanistan.
De stulna åren - Margaret Lynn, Vet inte riktigt men mamma gillade den när hon var i min ålder.
När ljugen blommar - Rosamunde Pilcher, mamma tyckte att jag skulle läsa något av henne.
Örnnästet - Alistair MacLean, jag har ju sett filmen och har tänkt lästa något av honom jättelänge.
Pojkarna från Brasilien - Ira Levin, alltså jag läste en förkortad version av den här när jag var liten och den ÄGER. Ketchup... senap... pickles.

Kommentarer
Postat av: Martina

Mihihihi, det är så kul med böcker!!

Pojkarna från Brasilien låter härligt flum, Örnnästet kännerjag igen...Är det typ om krig? x) Andra världskriget?

När ljugen blommar och De stulna åren har jag inte hört talas om, de låter nästan lite sliskiga :o men hoppas att de är bra!

Bokhandlaren i Kabul är nog väldigt intressant, blev ju mycket rabalder om den när den kom ut.

Pepparkakshuset lät sött och oskyldigt men då det är en deckare blir man nog litelurad till att tro det.

2010-04-04 @ 12:45:50
URL: http://spinningwonderland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0