Aberdeen

Glömmer alltid allt så det här är vad jag gjorde i Aberdeen:

Fredag:
Åkte direkt till flygplatsen från skolan. Linköpings flygplats har 2 gater och flyger till 2 destinationer (Köpenhamn och Amsterdam) - imponerande! Men seriöst så var det sååå skönt, inte stressigt alls och superlätt att hitta, fast flygplatsrestaurangen sög. 

Sov hela vägen till Köpenhamn (trodde jag sov typ 20 minuter men nej det var 1 h, blev så förvirrad). Började läsa Den femte systern när jag väntade på nästa flyg och läste ut den när jag väntade på Tereza som nämligen var försenad (to be fair så var mitt flyg tidigt). Det roliga är att hon bara "this time I won't be late" eftersom hon var det när jag hälsade på henne i Prag (hon stog vid fel terminal lol) men jo. Hon mötte mig till slut iaf och vi tog bussen in till stan.

Det första vi gjorde var att handla. De hde något som kallas meal deal vilket är kall rätt (typ sushi, pasta, macka) + snacks (typ chips, choklad) + dryck för 3,79 så japp. Annars köpte vi bara viktiga saker som godis och vin.

Tereza bor i en studentkorridor med egetbadrum och gemensamt kök (fast utan spis???). Hon hade köpt en upplåsbar madrass åt mig och den var förånandsvärt skön (är van vid Maddes som är trasig).

Jag åt pastasallad + drack citrondricka och det gjorde jätteont i halsen??? Wat. Tereza åt iaf i matsalen. Resten av kvällen catchade vi upp och drack vin.

Lördag:
Tror att vi vaknade sent, gick iaf ner på stan så fort vi gjort oss i ordning. ALLA hus var grå, vilket var riktigt snyggt. Kollade på coola hus och köpte två böcker - Feed och The Eyre Affair (inte ens 1 pund var!). Köpte skor också, EXAKT vad jag letat efter men kostade 150 kr ist för 1000. Kollade i affärer. Åt på Wagamama mmmmmm. Kollade mer i affärer (köpte godis!). Köpte också en film (The Cabin in the Woods), en extra filt och alkohol.

Här tror jag att jag åt middag, sushi 4 life.

På eftermiddagen var vi på biblioteket som var EN DRÖM. 7 våningar, allla slags böcker, supermordent. Jag gick mest runt och fangirlade medan Tereza skrev på en uppsats. Läste också lite i en bok om att studera litteratur (nörd) och började läsa The Perks of Being a Wallflower.

Vi gick från bibblan typ 9, gjorde oss i ordning och drack två flaskor vin. Sen gick vi till nån bar och drack jättemycket Sex on the Beach medan jag försökte vara Terezas wingman (gick ej). Efter det gick vi till nån klubb och jag var väldigt full och det var väldig hög musik. Tereza dansade med nån kille fett länge, sen sa han att han hade flickvän? Idk var konstig. Jag dansade med hans kompis ett tag men han var fett dålig på det + spillde öl över mig så jag gick ut för att röka och gick vilse!!!! Asså hittade inte till garderoben, så kass (in my defence så var klubben 3 fkn våningar). Och sen hittade jag inte Tereza och var fett rädd! Frågade iaf om vägen till garderoben och hittade Tereza i kön!!! Puh. Vi gick tbx till hennes rum och somnade direkt.

Söndag:
Var bakis. Åt fish en chips till brunch på en pub i närheten av Crombie och mådde bättre efter det. Resten av dagen utforskade vi typ, gick runt på campus som var SÅ FINT. Det fanns liksom byggnader från 1400-talet (eller nåt sånt). Allt var grått, ofc. Sen gick vi ner till stranden och bara kollade på vattnet ett tag. Till sist gick vi tillbaka till Terezas rum, hon pluggade och jag somnade.

Vid typ fyra gick vi på bio med två italienska tjejer. Vi beställde Ben & Jerry's vilket var väldigt komplicerat men väldigt gott. Såg på Love, Rosie som jag gillade fast den var cheesy. På väg hem från bion köpte stannade vi på Pizza Hut och köpte med oss en pizza med fett mycket grönsaker så I like. På kvällen pluggade Tereza och jag läste ut Perks.

Måndag:
Åt müsli till frukost och Tereza tappade ort nyckeln, fast det visade sig att hon hade den i fickan hela tiden så ah. Var på en föreläsning om Kolonialismen vilket var SÅ BRA, orättvisor är lite min grej typ (fast på ett bra sätt alltså).

Spenderade resten av förmiddagen i bibblan. Tereza pluggade och jag läste typ ett kapitel i Feed innan jag somnade. Tereza väckte mig och vi gick och åt på subway, sen gick vi tillbaka till bibblan och hon tog en kaffe innan vi gick tillbaka till den vanliga rutinen (fast den här gången somnade jag inte).

Vi hängde på rummet ett tag (tror jag?) innan vi gick på en historiaföreläsning vid 4. Den handlade om emigration från Europa och var intressant men ganska stressad. Vill desperat börja på universitetet nu. Efter det gick vi iaf och handlade (mat och godis, ingen alkohol den här gången). Tereza gick och åt i matsalen och jag åt pasta med fetaost och soltorkade tomater så tror att jag vann.

Resten av kvällen umgicks vi bara. Jag visade Tereza En stark resa med Morgan & Ola-Conny och An Idiot Abroad och hon visade mig Parks & Recreation. Sen tittade vi på The Perks of Being a Wallflower och jag introducerade henne för Spotify.

Tisdag:
Vi gick upp 6.30 och jag åt frukost och packade det sista innan vi började 40-minuterspromenaden till busstationen. När vi hade 10 minuter kvar började det ÖSregna och jag hade packat ner mitt paraply så ah. Sa hejdå och tog bussen till flygplatsen, det tog 30 minuter men stod i kö typ halva vägen.

På flygplatsen (som var väldigt liten) köpte jag lite souvenirer (hade glömt ooops) och en macka för mina sista pengar. I Köpenhamn åt jag min macka (som var äcklig) och köpte mer souvenirer. Farmor hämtade mig på flygplatsen, jag åkte hem, tvättade och somnade vid sju. Snitt snapp snut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0