Filmåret 2013

Det kom ut en hel del bra filmer förra året (The Cabin In The Woods var bäst!) men är supertaggad på 2013 också!
 
De här filmerna ser jag fram emot mest (i ordning):
 
10: Jeepers Creepers 3: Cathedral
Det har typ blivit tradition att titta på Jeepers Creepers-filmerna när vi har filmkvällar i Båsenberga och jag är GANSKA SÅ TRÖTT på dem, skönt med lite omväxling va. För er som inte vet är Jeepers Creepers skitdåliga skäckfilmer om någon slags uråldrig människofågel som gillar musik + kroppsdelar.

9: Scary Movie 5
ÄLSKAR parodier! Skräckfilmsparodier är ju bäst eftersom om man ser dem efter en läskig film så känns det inte läskigt längre. På tiden att det kommer en ny, och rolig rollista!


8: Carrie
Är ju inte jätteförtjust i remakes men den har har potential (även om alla skådisar såklart är för snygga). Älskar orginalet men det finns definitivt rum för förbättringar.

7. Warm Bodies
Nicholas Hoult som zombie - kan det bli bättre? Ja, om han är zombie som blir kär. Hoppas att den blir rolig, hur som helst så är det iaf något nytt.

6. World War Z
Zombies + Brad Pitt = kan inte gå fel (hoppas jag).

5. The Hunger Games: Catching Fire 
Tycker filmatiseringen av Hunger Games lyckades bra, tror tvåan också blir bra, men gillar inte andra boken lika mycket som första.

4. The Great Gatsby
Tycker faktiskt väldigt mycket om boken och de har ju lyckats HUR BRA SOM HELST med castingen, är supertaggad!!!

3. Ender's Game
Den här vill jag se ENDAST på grund av manuset, så bra verkar det. Har hört mycket bra om boken och ser fram emot att veta om det blir en bra film eller inte.

2. After Earth
Alltså det här ju verkligen en risk för ni vet ju hur M. Night Shyamalans (ja, jag var tvungen att googla) senaste filmer har blivit... men jag är den eviga optimisten (eh...) och tror på det här.

1. The Hobbit: The Desolation of Smaug
Okej, jag vet vad ni tänker - MAINSTREAM. Men det här är film jag VET att jag kommer älska, och visst är det roligare att bli överraskad men vad som än händer vet jag att det kommer bli en bra film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0