POTC

Har sett om alla POTC-filmer i helgen och funderade över varför jag tycker om dem så mycket. Jag såg första filmen på VHS hos en kompis när jag gick i trean och älskade den direkt.

 
En riktigt bra film har ALLT. Humor, skräck, fin musik, bra skådespeleri, drama, snygga kläder o.s.v. Jag tycker att Pirates verkligen har det och det är precis lagom mycket av allt. Precis när det börjar bli för allvarligt kommer någon med ett skämt. När det har blivit för många genomtänkta dialoger kommer en actionscen. Man tröttnar aldrig!
 
 
Första filmen har en perfekt story, snacka om dramaturgisk kurva. Andra och tredje funkar inte lika bra, man måste se dem tillsammans för att det ska blir logiskt. Där börjar det också komma in logiska glapp. Fjärde filmen är mer fristående än de andra och har fått mycket kritik. De logiska glappen blir fel och vissa repliker funkar inte riktigt. Personligen tycker jag också det är alldeles för mycket fokus på att det ska se bra ut (det blir ofta så med 3D-filmer).
 
 
Även om de senare filmerna är sämre så är de ändå otroligt bra. Man fortsätter att bli överraskad, Johnny Depp är lika bra som alltid och man vill bara hoppa av skolan och bli pirat.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0