Filmer alla borde ha sett (enligt mig)

Öh, listan är lite blandad, både nya, gamla, kända och okända filmer.
Och alltså jag tror typ stenhårt på att man borde titta på typ alla klassiker, men här tipsar jag bara om klassikerna jag liksom TYCKT OM.
Och det här är då inte bara filmer jag ÄLSKAR utan också sånt man bör ha sett.
Det finns självklart fler sevärda filmer, men jag orkar inte skriva alla...

Candy 2006 - Heath Ledgers bästa film enligt mig!
Donnie Darko 2001 - Den är KONSTIG, och helt fantastisk. En hel del grymma skådisar!
Spirited Away 2001 - Alla gillar inte animé, men man måste ju testa! Jag tycker att den är Hayao Miyazakis bästa film.
Kill Bill 1 & 2 2003/2004 - Jag är helt såld på dom! Det är roligt, läskigt, vackert och fult på samma gång! Och man måste ha sett någonting av Quentin Tarantino med Uma Thurman.
The Number 23 2007 - Bra att se Jim Carrey i en lite seriösare film!
Hangman's Curse 2003 - OBS, VARNING FÖR SPINDLAR! Min kärlek till Jake Richardson får mig att försöka tvinga alla att se den här.
Moulin Rouge 2001 - FANTASTISK. Gör några av världens bästa låtar ÄNNU bättre. Jag menar come on, vem trodde att Smells Like Teen Spirit kunde blir mer awesome?
From Dusk Till Dawn 1996 - Ni kommer troligtvis hata den, MEN SE DEN! Min favorit-vampyrfilm (nästan), jag skrattade så jag grät. Väldigt coolt att se Quentin Tarantino agera, och den enda filmen George Clooney är snygg i...
Dude, Where's My Car? 2000 - Den enda komedin jag gillar? Haha nej, men nästan!!! Och absolut den bästa. Mmm Ashtion Kutcher<3
Fucking Åmål 1998 - NÅGON svensk film borde ju vara med på listan, och jag ÄLSKAR DEN HÄR. Grejen är att jag inte riktigt vet varför... skådespelarna är ju inte precis PERFEKTA, men jag känner igen mig i många saker antar jag.
Benny & Joon 1993 - Johnny Depp<3 Inte hans kändaste film, men en av dom bästa. Mysig och konstig :D.
Fight Club 1999 - Bättre andra gången man ser den. Det var iaf den här som fick mig att börja älska Brad Pitt!!!
Mean Girls 2004 - HAHAHA ALLA ÄR SÅ DRAMATISKA. Sjukt solig <3.
Pans Labyrint 2006 - Åh, den är oskyldig och våldsam på samma gång på något sätt. En saga, och massa fina detaljer och magiii!
Epic Movie 2007 - Alltså jag ÄLSKAR verkligen parodier. Scary Movie-filmerna har ju typ alla sett, så jag tänkte tipsa om den här istället.
Sleepy Hollow 1999 - Johnny Depps bästa film. Tim Burtons bästa film.
The Butterfly Effect 2004 - OBS, DIRECTOR'S CUT-VERSIONEN! Jag nördade den typ hela åttan. Roligt att se Ashton Kutcher i en lite seriösare film!!!
Wristcutters: A Love Story 2006 - Jag tror inte att ni skulle gilla den, men jag MÅSTE skriva upp den. SÅ. FUCKING. AWESOME. Jag är kär i varenda person i den här filmen.
American History X 1998 - Edward Norton... Påminner om This Is England, men blodigare, inte lika känslosam och inte riktigt lika bra. Fortfarande sevärd!
Battle Royale 2000 - 'Måste dom kasta väskorna så hårt?' hahaha. Skämt åsido, verkligen bra! Okej, man blandar ihop alla men jag ÄLSKAR alternativa verkligheter. Hungerspelen har typ kopierat det här hoho...
Brokeback Mountain 2005 - !!! FIIIN. Heath Ledger<3 Jake Gyllenhaal<3
The Matrix 1999 - Man fattar ingenting, men den är bra iaf. Öh. Man måste ha sett den, och man måste ha sett något med Keanu Reeves.
Queen Of The Damned 2002 - Okej, det här är min favorit-vampyrfilm. BRA MUSIK!!! Och det är ju typ 'inne' att vara vampyrfreak.
Drömfångare 2003 - Baserad på en bok av Stephen King, och något sånt måste man ju ha sett. Jag tycker att man ska välja den här eftersom den är SKUM OCH JAG KAN INTE SLUTA TÄNKA PÅ DEN.
Död Snö 2009 - Zombiefilm, och man måste ha sett någon zombiefilm. Den här är mest blodig och zombiesarna är OLOGISKA, men den är läskigast.
28 Dagar Senare 2002 - Också zombiefilm, inte lika läskig som Död Snö. Här är zombisarna som dom SKA vara och musiken ÄGER. Bästa zombiefilmen.
From Hell 2001 - Johnny Depps näst bästa film? Oh ja. Jack The Ripper...
Gone In 60 Seconds 2000 - Man måste ha sett någon bilfilm, och det här är den bästa. Han som inte pratar i den här filmen pratar inte i typ NÅGON film (se Midnight Meat Train).
Grease 1978 - Jag och mina musikaler håhåhå. Typ emot allt jag står för, men fantastisk!
Lords Of Dogtown 2005 - Min favorit-skejtfilm. Jag är kär i alla i den här filmen.
Hajen 1975 - Klassiker!! Se den... den är bra.
High School Musical 3 2008 - BARA 3:an, dom andra suger (nej, det är inte alls bara för att jag är kär i Rocketman (jo det är det)).
I Am Legend 2007 - Alternativa verkligheter <3 Och så får man se något med Will Smith.
Robin Hood - Prince Of Thieves 1991 - ÄLSKAR DEN. Och så får man se något med Kevin Costner.
Saw 2004/2009 - Någon av dom alltså. Det måste man ju ha sett.
Shuttle 2008 - OMFG! Jag tänker på den här filmen typ varje dag, den är. Konstig. Men bra.
Sid & Nancy 1986 - Sex Pistols <3<3<3 Och HAHA KOLLA PÅ GARY OLDMAN!
Girl, Interrupted 1999 - IHHH! Många bra skådisar här också.
Sliding Doors 1998 - Fast jag hatar slutet så gillar jag den. Den är sådär fint engelsk också :D
St. Trinian's 2007 - Oh my god. Hahaha. Jag tycker att den är rolig iaf. Talulah Riley som spelar Marianne från The Boat That Rocked har huvudrollen!!!
Tjenare Kungen 2005 - YEAAAH! Snygga kläder, bra musik.
Van Helsing 2004 - Mmmh Hugh Jackman 8D Och allmänt snyggt folk!
Die Another Day 2002 - Eftersom man måste ha sett någon James Bond-film och jag tycker att Pierce Brosnan är bäst.
Hannibal Risig 2007 - Rhys Ifans <3 Och Gaspard Ulliel.

Mina favoritfilmer är 1. Hair, 2. The Boat That Rocked och 3. This Is England.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Spirited Away är bäst av dom där filmerna ;D

2010-01-10 @ 15:16:29
URL: http://carcrashheart.blogg.se/
Postat av: nora

ÅHHH bra filmer ju :DDDD



sv; det är ju i O.C han är bra! typ världens charmigaste nörd!

vilka linjer funderar du på? :D

2010-01-10 @ 17:07:09
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/
Postat av: Amanda

DU, den här listan ska jag spara på bloglovi'n!!!!! Yeey :D

2010-01-10 @ 18:29:01
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: Denise

Har sett typ tre av dem... hides

2010-01-10 @ 21:41:00
URL: http://coloursoftheworld.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

De flesta av dessa har jag sett. Robin Hood - Prince of Thieves är given, det är min absoluta favoritfilm genom alla år sen jag såg den för första gången. :)

2010-01-11 @ 15:50:49
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0