Dokumentärer

Senaste dagarna har jag i princip tittat på dokumentärer nonstop. Här är några ni borde se:

Killing Us Softly 3 - Reklamens påverkan på dagens kvinnosyn.
Virgin Daughters - Unga tjejer i USA med kyskhetslöfte.
The Secret Life Of The Manic Depressive - Stephen Frys dokumentär om bipoläritet/manodepressivitet.
Teenage Sex For Sale / Very Young Girls - Unga tjejer som säljer sex i England/USA.

Hittade även ett informationsprogram om psykologi, men det är i 26 delar (halvtimmesavsnitt). Lite gammalt men ändå värt, säg till om jag ska länka. Misstänker att jag kommer titta på fler dokumentärer inom en snar framtid (eh), så jag kan länka fler som är bra, om någon är intresserad?

Kommentarer
Postat av: Elin

Kanske borde säga att första har lite konstig syn på sex, men bra åsikter i övrigt (imo).



http://topdocumentaryfilms.com/sex-slaves/ är bra också, men visar inte helheten så bra.

2011-09-21 @ 22:08:33
URL: http://thesedaydreams.blogg.se/
Postat av: julia.

ja, älska dokumentärer. min specialitet är ju naturdokumentärer, det finaste och mest intressanta man kan se på tv tycker jag. får jag komma med ett tips? När jag pluggade filmvetenskap såg vi lite på en dokumentär som hette 7 up om jag inte minns helt fel. det är en brittisk filmare som gjorde en dokumentär om några engleksa skolbarn som blev utvalda när de var 7 år. sedan har han gjort en ny dokumentär om den vart 7e år, och det är ju lite speciellt eftersom de här människorna aldrig fick bestämma själva om de ville vara med från början. vissa har dragit sig ur men de flesta är kvar, det känns väl konstigt att dra sig ur när det är en sådan stor grej i ens liv ändå... någon blev hemlös och sådär. sjukt intressant. det finns en svensk motsvarighet som jag inte minns vad den heter om två killar varav den ena dog av en överdos för några år sedan... jaja, den första tror jag är väldigt bra och blir mer och mer intressant eftersom...



sedan, the cove är sjukt hemsk, kanske lite vinklad för en dokumentär men det är lite själva syftet med den.



sedan peppar jag för the greatest movie ver sold. en annan typ av dokumentär i och för sig eftersom morgan spurlock syns själv så mycket, precis som michael moore...

2011-09-22 @ 10:49:16
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh, nu blev jag väldigt dokumentärsugen!

2011-09-23 @ 11:30:39
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0