Kontantfria bussar...

Alltså jag MÅSTE bara skriva om det här, för det är så efterblivet.
Stadstrafiken i Södermanland har varit kontatfri sen juni, och vid årsskiftet blev även lantbygdens bussar 'säkra'.

Den största anledningen är rånrisken, vilket är förståeligt, men hur ofta händer det EGENTLIGEN att dom blir rånade...?
En annan anledning är att det ska gå SNABBARE. WTH? Det tar typ mycket längre tid att komma på bussen för alla ska betala med bankkort. Efterbliveeet!

Man kan köpa sms-biljett MEN BARA PÅ STADSTRAFIKEN?
Alltså som Madde säger, hur ska hon göra? Hon har inget bankkort för hennes föräldrar tycker att hon är för liten (ah, liksom vad ska alla som inte har bankkort göra?). Och hon bor i Marmorbyn och där finns det VERKLIGEN ingenstans att köpa busskort. För att göra det måste hon åka in till Katrineholm, och för att åka in till Katrineholm måste hon ha ett busskort...

Nä, tummen ner för det här!

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

Rån mot busschaufförer har upphört när dem införde detta. Innan var det massor av sån, det stod om åtminstone ett i veckan, så det är faktiskt positivt. Men att trafiken ska gå bättre enligt dem? Det vet jag inte om jag håller med om. :P



sv: Jag tycker du ska ta tjuren vid hornen och köpa Nemiböcker! :D

2010-01-12 @ 16:26:50
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0