Jennifer's Body (!!!)

Den här filmen alltså... Wow! Öh... JAG VET INTE OM JAG GILLAR DEN. För det är en amerikansk film, och då är ju alla tonåringar blåsta. OCH DET ÄR MASSA SAKER JAG INTE FATTAR. Typ VARFÖR SPYR HON SVART GEGGA FLER METER? Och vad händer när dom har sex? Liksom VARFÖR ser hon dom där sakerna? Och jag fattar typ ingeeet av det där samtalet när man får se vad som hände med Jennifer och Low Shoulder.
Alltså, vare sig jag gillar den eller inte så typ... kommer jag inte glömma den i första taget!

Det sämsta med filmen var textningen haha, dålig som alltid. Alltså... SÅ svårt är det inte med särskrivning, eller?
Okej seriöst... det sämsta var lite onödiga scener hahaha. Bara för att få med lite nakenhet och så (Hipnos-varning...).

Det bästa var K L Ä D E R N A (gryffindorhalsduk, lovar).

Det finns några sköna repliker. Många... 'popkulturreferenser'. ÖH. Här är iaf några sköna kommentarer: 
'Rumour? It's true. It's on the wikipedia.'
'PMS isn't real'.
'It's about this girl who is half sushi'

Colin Gray<3 Och hans kompisar är OKEJ LITE AWESOME PUSS.

Low Shoulder-killarna HAR JU NÅT FEL. Fast alltså det är lite roligt när hon säger typ att han är OND och han ler värsta fåniga leendet typ HAHAHA ÅH JAG DÖR. Nikolai alltså!!! Grrr, jag gillar inte Adam Brody egentligen, men ALLA är snygga med kajal.

Så, för att fortsätta snacka om musiken - JENNIFER HAR EN FOB-POSTER PÅ SITT RUM. Awesome.
Grejen mer den här filmen är att den har typ BÄSTA. OST. EVER.
Seriöst, kolla igenom det här (alla låtar som är med i filmen). De viktigaste är i fetstil.

White Lies - Death
Silversun Pickups - Little Lovers So Polite
Panic At The Disco -  New Perspective
Black Kids - I'm Not Gonna Teach Your Boyfriend How To Dance With You
Cobra Starship - Chew Me Up And Spit Me Out
Cute Is What We Aim For - Time
Dashboard Confessional - Finishing School

Little Boots - New In Town
Lissy Trullie - Ready For The Floor
All Time Low - Toxic Valentine
Screeching Weasel - I Can See Clearly Now
The Sword - Celestial Crown
Hayley Williams - Teenagers
Florence + The Machine - Kiss With A Fist
Foreigner - Urgent
Eddie Money - Two Tickets To Paradise
It Dies Today - Sacred Heart (Sacre Coeur)
Ryan Levine - One More Night
Ryan Levine - Through The Trees
Ryan Levine - In The Flesh
Akon feat Snoop Dogg - I Wanna Love You
Hole - Violet

Kommentarer
Postat av: nora

GILLAR DU INTE ADAM BRODY?! CHOCKAD OCH UPPRÖRD

men nu fick jag lust att se den där filmen :o bäst soundtrack iaf!



sv: jag funderar starkt på samhäll - journalistik :o men jag vet verkligen inte!

2010-01-10 @ 00:56:47
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/
Postat av: Amanda

Alltså Lost var ju heeeeeeeeelt okej faktiskt! :D Jag väntar med spänning på listan höhöhö... xD

2010-01-10 @ 09:33:21
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/
Postat av: Erika

Coooooooolt!!!! Musiken omg! <3

Alltså jag har filmen men det har aldrig blivit av att jag sett den, men åh, nu fick jag lust att se den :ooo Kanske gör det ikväll :3

2010-01-10 @ 20:35:55
URL: http://popcorrn.webblogg.se/
Postat av: Erika

Coooooooolt!!!! Musiken omg! <3

Alltså jag har filmen men det har aldrig blivit av att jag sett den, men åh, nu fick jag lust att se den :ooo Kanske gör det ikväll :3

2010-01-10 @ 20:36:11
URL: http://popcorrn.webblogg.se/
Postat av: Erika

Coooooooolt!!!! Musiken omg! <3

Alltså jag har filmen men det har aldrig blivit av att jag sett den, men åh, nu fick jag lust att se den :ooo Kanske gör det ikväll :3

2010-01-10 @ 20:36:12
URL: http://popcorrn.webblogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Haha! Jag skrattade verkligen när hon sa "Rumour? It's true! It's on Wikipedia!" och citatet om filmen Aquamarine. :D

2010-01-11 @ 15:48:43
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0