Zombienight

Den här kvällen/eftermiddagen har jag tittat på Land of the Dead och Dawn of the Dead (2004). Båda var väldigt läskiga och jag kommer säkert inte kunna sova inatt.

Hur som helst, jag tänkte skriva lite om hur jag föreställer mig zombies.
För det första är de INTE SMARTA. De kan inte, använda vapen (!!!), klättra, simma eller öppna dörrar. Kanske typ slå huvudet mot en dörr tills de går sönder, men ungefär på den nivån alltså.
För att döda en zombie förstör man på något sätt kontakten mellan hjärnan och kroppen, antingen genom att skjuta den i huvudet eller hugga av den huvudet.
Man blir smittad om man blir biten, inte på något annat sätt.

Det är skräckfilmszombierna alltså, sen finns det riktiga zombies. Som bara lever av automatik, inte för att de har något att leva för. Hur litet det än är.










Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag gillar inte zombies :(

2009-12-07 @ 17:36:18
URL: http://darkblue.webblogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Ja filmernas zombies börjat gå lite för långt, det bör inte kallas zombies längre. För riktiga zombies är inte smarta, inte logiska och förstår inget. :P

2009-12-08 @ 15:59:00
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0