Prinsessan Mia - Meg Cabot

FÖRLÅT FÖR DENNA WALL OF TEXT MEN JAG KÄNNER LITE FÖR ATT DÖDA MEG CABOT.
Okej, det här var den sämsta av En Prinsessas Dagböcker.
Och den skummaste.
Så jag måste skriva av mig.

Grejen är ju att Mia inte går ur sängen på 4 dagar (för oh my god vad 4 dagar är länge), utom för att typ äta massa. Och sitter bara och tittar på TV.
Då tar hennes föräldrar henne till en psykolog, för hon är deprimerad? WTFI?
Hon är ju bara ledsen, hallå? Det går ju ÖVER. Okej om det skulle vara typ en månad, men FYRA DAGAR.
Och efter de där 4 dagarna måste hon typ få grymt mycket extrahjälp för att komma ikapp i skolan!? EFTER FYRA DAGAR? Jag var typ inte i skolan alls i sjuan och kom nästan inte alls efter.
För att citera: ""Mia", sa han, "du har inte varit i skolan på fyra dagar. Trodde du att ingen skulle märka det?"".
VA? Alltså det är ju klart att hennes kompisar märker det, men utom dom? Ofta hennes lärare lägger märke till det? ÖHHH alla är ju sjuka ibland för i helvete!

Och det här med TV'n. Man lär sig så jävla mycket av TV, själv har jag lärt mig typ 80% av all engelska jag kan från TV. När jag läser böcker lär jag mig mycket mindre än när jag ser på TV om jag ska vara helt ärlig. SÅ VARFÖR SKA HON INTE HA EN TV?

Och Mia är en sån idiot. Hon tycker att det är sjukt facinerande med det här 'gör något du tycker är läskigt varje dag'. Hon är SEXTON ÅR. Jag har levt efter det där sen jag var 12, och tycker inte att det är särskilt speciellt.
Och hon vet inte ens vad en psykolog gör. Hon typ 'han får ju betalt för att hjälpa mig'. Nej. Han får betalt för att hjälpa dig att hjälpa sig själv, ALLA VET VÄL DET!? IAF ALLA SEXTONÅRINGAR.

Mia typ tror att hon själv inte har några fördomar, och VET ALLT. Och förstår hur alla människor fungerar. Typ hon tycker inte att det är okej att folk är elaka mot henne bara för att hon är prinsessa för alla prinsessor är likadana, men lyssna på det här:
"Jag vill inte vara sådan. En gråtande emotjej. Rätt var det är kanske jag börjar med tajta jeans och för tjock eyeliner och nagellack och säter igång att läsa kärleksromaner om vampyrer."
För alla som gråter är... emo? Och alla som har nagellack är likadana?
Alltså Cabot försöker få det att framstå som om Mia förstår alla, typ det här med Lana.
Men skulle hon förstå folk som tar droger? Och alla tjejer med korta kjolar och klackskor? Eller mördare, pedofiler och våldtäktsmän?
Eller folk som mår dåligt?
Hon behöver självklart inte tycka om alla, men borde hon inte förstå dem? Och inte dömma folk efter utseendet?

Åh, och:
"Boris satt som vanligt och malde om hur han hatar emorock (EMOROCK? fint, men det finns inget som heter det) och särskilt bandet My Chemical Romance."
Jag hatade Boris innan, men nu tycker jag att han ska dö.

""Jag är amerikan! Jag har faktiskt rättigheter!"
Pappa såg på mig och svarade mycket ironiskt:
"Nej, det har du inte. Du är tonåring.""

Det sorgliga är att det stämmer. Tonåringar har knappt några rättigheter, vi är ju inte riktiga människor.

"Lily skolkar väl för att träffa Kenny någonstans. De är precis som Courtney Love och Kurt Cobain."
ÖH NEJ INTE ENS NÄRA?

+
Lana och JB. De äger på alla sätt!

Kommentarer
Postat av: nora

nej, hur kan du tycka illa om den? D:



alltså, man måste ta det med.. en nypa salt, för meg cabot skriver inte riktigt seriöst hela tiden.

hah, och det där med en gråtande emotjej med eyeliner och som läser vampyrböcker (twilight?) är ju roligt? xD jag lovar att meg cabot VET att man inte gråter jämt bara för att man är "emo".



emorock finns det väl visst något som heter..? Det finns ju indierock & poppunk, så då borde det finnas emorock, eller? x) och hahah boris är ju lite speciell.



men i min skola, då märker lärarna när någon är borta i fyra dagar ;o (plus att mia är ju typ failad i matte så hon måste ha lite extra hjälp)



.. JB är sämst :(



(lite osammanhängande text, förlåt, jag är trött)

2009-12-06 @ 00:06:45
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0