Stolthet och fördom

Med Keira Knightley i huvudrollen är Pride and Prejudice en riktigt bra film! 1700-talet är så vackert! Men det är såklart lite svårt att sätta sig i deras sits you know? Mycket har förändrats sen boken skrevs (no shit liksom!).
Jag har blivit jättepepp på att läsa boken, för jag tror säkert att man får veta mer om vissa saker, som Mr Wickham! För här är han typ med JÄTTELITE i filmen och är väldigt oviktig. Och Mary! Jag blev jättenyfiken på henne eftersom Talulah Riley (St Trinian's) spelar den rollen.
En annan bra skådespelare var då Jena Malone (Donnie Darko) :3 Judi Dench var ju med också, men hon skrämmer mig lite alltså!
Darcy... var som en dålig version av Snape! Men han var en bra skådespelare I guess... Lite konstig bara.

Filmen handlar om familjen Bennet. Makarna Bennet har 5 döttrar som de gärna vill gifta bort till någon förmögen man - men de respekterar också att flickorna vill gifta sig med någon de älskar - mer eller mindre.
Om ni vill veta mer om handlingen så se filmen!




Kommentarer
Postat av: Erika

Jag missade den på tv :(

Men jag måste verkligen se den :o

2009-08-13 @ 21:37:38
URL: http://ifyoucouldseeintomysoul.blogg.se/
Postat av: Anonym

FÖROLÄMPADE DU JUST MR. DARCY? :(

2009-08-14 @ 17:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0