Skoluniform

Vad tycker ni om skoluniform? Borde det införas i svenska skolor?

Själv säger jag NEJ.
Visst finns det snygga skoluniformer (även om de flesta inte är det), men jag skulle aldrig klara av att ha på mig samma. sak. varje. dag.
Och det är kränkande. Faktiskt. Man har inget val, liksom om man måste ha uniform på jobbet och inte vill ha det så kan man sluta, men man kan inte bara sluta skolan eftersom alla har skolplikt.
Man säger ju att skoluniform är bra för att ingen kan bli dömd efter deras kläder, och föräldrarna behöver inte lägga ner pengar på dyra märkeskläder. Men det finns gott om andra dyra saker att köpa, så det gör knappast någon skillnad.
Och borde man inte fokusera på att få bort mobbning, istället för att få alla att se likadana ut? Det kommer fortfarande finnas mobbning, men det kommer handla om andra saker, typ ännu mer vilken musik man lyssnar på, hudfärg man har och hur mycket man dricker.



Uniformerna i Gossip Girl är ju stylish, men det ÄR en TV-serie.






Jag älskar bilden!


Kommentarer
Postat av: nora

jag skulle vilja ha skoluniform typ.. ibland! om dom såg ut som i gossip girl typ. för det skulle vara coolt :] men inte hela tiden, ingen kan ju ha en speciell stil typ.

:DD

2009-08-31 @ 21:20:33
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/
Postat av: Anna Munkhammar

Ja vissa ser ju rätt snygga ut, men håller med JAG DOG om jag skulle tvingas ha samma varje dag. Finns det föresten mindre mobbing i skolor med uniformer? Skulle inte tro det. Mobbing handlar inte om kläder, det är nog djupare än så.

2009-09-01 @ 00:32:47
URL: http://munkhammar.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0