Go

Go från 1999 gick på tv igår så jag spelade in den och såg den när jag vaknade.

Den var bättre än jag trodde att den skulle vara! Jag älskar när det är flera olika historier i samma film you know?
Det är många bra skådeseplare med också; Timothy Olyphant (Gone in 60 Seconds), James Duval (Donnie Darko, Independance Day, Gone in 60 Seconds), William Fichtner (Prison Break, Pearl Harbor)...

Man kan säga att filmen har 4 delar: första delen är Ronna's Story. Ronna ska bli vräkt från sin lägenhet och planerar att sälja droger för att få pengar... Men det blir inte så lyckat.

Simon's Story handlar då om Simon, som åker till Las Vegas med några vänner. Det ena leder till det andra och de flyr staden efter att Simon har skjutit en utkastare på en strippklubb.

I Adam & Zack's Story hjälper de ovan nämnda polisen för att slippa åtalning efter att de har åkt fast för innehav av knark. De försöker få Ronna att sälja till dom.

Och sen är det sjävla slutet. Alla personer har alltså nån kontakt med varandra om det inte framgick.
Alltså det är ganska trevlig typ... lagom rörig och bra idé... Men it freaks me out a bit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0